مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 05:352020-09-05سياسي

یادداشت| کرونا و تکثیر فرهنگ حسینی


گسترش افسارگسیخته بیماری کووید 19 موجب شد روضه اباعبدالله الحسین علیه السلام از مساجد و حسینیه ها به سطح محلات کشیده شود و فرهنگ حسینی به اهل غیرروضه نیز تکثیر و منتقل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده، فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت؛ از وقتی که فرهنگ تشیع در پهنه ایران رواج یافته، مردم در میعادگاه محرم به سوگ سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش نشسته اند و سینه به سینه مظلومیت و حریّت آل الله به نسل های بعد در محافل و مساجد، تکایا و حسینیه ها منتقل شده است.

مرور تاریخ نشان می دهد اقامه عزا برای امام حسین علیه السلام در مقاطع مختلف جاری و ساری بوده و از شور و شعور حسینی نه تنها کم نشده بلکه اضافه نیز شده است و فرهنگ عاشورا نه در کالبد کربلا و ممالک اسلامی بلکه در قلب ممالک سکولار غربی نظیر اروپا و آمریکا نفوذ کرده و حب و مودت مظلوم کربلا مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است.

اما امسال شیوع ویروس منحوس و متقلب کرونا که از آن به عنوان ویروس دنیاگیر (پاندمی) یاد می کنند فقیر و غنی نشناخت، مرزی بین قاره ها قائل نشد و آیین و فرهنگ نیز برایش مهم نبود و این چالش جهانی بر تمامی فعالیت های جهانی اثر گذاشت که نمونه آن اعمال محدودیت های شدید در آمدوشدها، تشکیل تجمعات غیرضروری و فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| کرونا و تکثیر فرهنگ حسینی

یادداشت| کرونا و تکثیر فرهنگ حسینی